vrijdag 14 juni 2013

Roze Quilt voor Suus

Martin zit op de Schildpadden en vanaf dag 1 bij Suus. Ze is me zeer dierbaar geworden, omdat ze altijd uitgaat van het gewone van Martin en pas daarna van wat er aan aanpassingen nodig is. Nu is er een grote reorganisatie gaande en er wordt geschoven met mensen. Ook met Suus, die ik dus erg ga missen. Als afscheidskado heb ik daarom een quilt gemaakt met zoveel mogelijk roze, want dat is nog steeds haar lievelingskleur. Ik heb bijna mijn hele roze stash geplunderd, alleen die met een oudroze toon niet. Omdat het snel moest, is alles met de machine gedaan, behalve het opnaaien van het label wat ik op haar nieuwe groep met de hand heb zitten doen.
Mijn dochter houdt hier de quilt omhoog, ondersteboven, zoals ik later zag. Hij meet ongeveer 44,5 bij 55,5 inch, een lekkere maat voor op de bank.
Het was de eerste keer dat ik een quilt machinaal doorstikte met een freemotion patroon. Ik heb grote bloemen gemaakt, zoals kinderen die tekenen. Het viel me nog niet mee, perfect is het niet, terwijl de top perfect vlak lag voor het quilten. De binding is de omgeslagen rand van de achterkant, die uit 1 hele grote mooie lap bestaat. Ik was een beetje bang dat ze hem te roze zou vinden voor thuis, dus ik heb als vulling stevige fleece gebruikt zodat het geheel goed wasbaar is als je hem op een kinderdagverblijfgroep zou gebruiken. Gelukkig vond ze hem mooi en heeft hij nu een ereplaatsje op de bank beneden, hoewel haar dochter hem al wilde inpikken. Die houdt ook van roze.
Dit is bij de overhandiging, toen zat het label er nog niet op. Hij kwam zo onder de naaimachine vandaan. Ze wil hem alleen nog niet wassen, terwijl dat mijn eerste instinct altijd is als ik iets af heb. Nou ja, nu is hij van haar en mag zij het bepalen.


1 opmerking:

  1. mooi geworden, heerlijk dat roze. Ja, ik snap hoe je je voelt. Onze kleine man krijgt volgend jaar ook nieuwe juffen, altijd weer spannend. Je had een keer gevraagd hoe oud hij is, Florijn is nu 12. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen