donderdag 13 juni 2013

Spring splash

Dit is mijn laatste aanwinst: Spring Splash een bonuspatroon van McCallsquilting.com. Ze zeggen erbij dat het een skill building project is en dat klopt voor mij in ieder geval wel. Vooral het heel secuur naaien van de scant quarter inches, want er zit geen ruimte voor corrigerend snijden in het patroon.
Verder wilde ik een keer uithalen met kleur. Het is knaloranje met een paarsblauwe stof met een motief. Tegenliggers op het kleurenwiel, contrast genoeg. Mijn dochter is dol op oranje, dus die heeft er al naar staan kwijlen, maar de top is nu 103 cm in het vierkant, dus zou ook een mooi speeldekentje voor een baby kunnen zijn. Redelijk onzijdig, niet heel meisjes- of jongensachtig. Ik heb gisteren de stukken gesneden en ben begonnen met in elkaar zetten, vandaag verder gegaan en nu is de top af. Zeker iets om vaker te doen, want het is best een blikvanger. De repen die ik uit een rok heb gesneden, van de blauwe stof, waren net iets korter dan WOF, en daarom pasten ze maar net. Ik heb er een kunststukje op de hoeken mee moeten uithalen en toen paste het precies. 
Er zijn nog meer dingen af, die moet ik hier nog neerzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten